Mamičky a ich vzťah k móde – aktuálny prieskum

Please enter banners and links.

Asi každá žena má rada módu a štýlové oblečenie, avšak v živote prídu momenty, ktoré pohľad na túto oblasť života radikálne zmenia. Ide hlavne o príchod detí do života ženy. Ide o veľkú zmenu, ktorá ovplyvní naozaj všetko, a preto vám prinášame výsledky zaujímavého prieskumu, ktorého sa zúčastnilo 646 mamičiek. Cieľom bolo zistiť, ako príchod bábätka ovplyvnil ich módu. 26% opýtaných Sloveniek boli v očakávaní prvého potomka a 84% malo už jedno alebo viac detí.

Prieskum sa konal v máji roku 2019 a výsledok bol podľa očakávaní taký, že príchod detí naozaj zmení vnímanie módy u žien. Napríklad výška opätkov sa radikálne mení. Väčšina žien, ktoré nosili vysoko opätky sa na materskej prezúvajú do pohodlnejších tenisiek či balerín. Ide hlavne o zdravie ich nôh a samozrejme aj o pohodlie, veľa žien prechádza i na barefoot obuv.

Ako sa mení výška opätku

Až 20% opýtaných žien preferovalo pred pôrodom vysoké opätky. Po príchode detí sa toto číslo radikálne zmenšilo a to na 3% opýtaných. Zmenou prechádza aj celkový štýl, najdôležitejšia je pre ženy po pôrode funkčnosť a nie módnosť, základom je preto pohodlná a ležérna móda.

Málo času na detaily

Až 14% mamičiek na materskej sa priznalo k tomu, že s deťmi von vyrazia v prvom outfite, ktorý majú po ruke a je relatívne čistý. 53% mamičiek preferuje pohodlnosť a funkčnosť oblečenia. Iba 25% z mamičiek v prieskume si dáva pozor na štýlovosť a trendovosť svojho outfitu.

Zbohom nákupy

Ženy často nakupujú pod vplyvom emócií. Po príchode detí však nastáva zmena a zvyčajne matky nakupujú naozaj racionálne. 64% žien z prieskumu si občas kúpi niečo pekné, hoci sa nepovažujú za nákupné maniačky.14% opýtaných považuje nakupovanie za svoju vášeň a 7% opýtaných nakupovanie neznáša. Až 15% z opýtaných rozmýšľa ekologicky a pri nakupovaní uprednostňujú udržateľné značky.

Najlepší darček od partnera?

A ako je to s darčekmi? Až 64% žien na materskej považuje za najlepší darček od partnera romantickú večeru pre dvoch – bez detí.19% mamičiek ocení i fľašu vína a 14% preferuje voucher do obľúbeného internetového obchodu s topánkami.

Slovenská mama uniforma

Aj v tejto otázke vyhráva pohodlnosť. Skoro 59% žien si na materskej najčastejšie oblieka legíny, tričko a pohodlné tenisky. Štvrtina opýtaných preferuje udržateľné značky. 14% z opýtaných stále sleduje trendy v móde a 2% trávia zvyčajne celý deň v pyžame.

Záleží im na tom, čo si druhí myslia

Až 41% žien sa nechce vzdať pekného obliekania pretože im záleží na tom, čo si druhí myslia. 35% žien predstiera, že im to je jedno, no trápi ich, že na seba nemajú dostatok času. 12% žien nezaujíma názor druhých a zaujímajú sa iba o udržateľnosť módy. 11% mamičiek uviedlo, že sú tak vyčerpané, že im je móda ukradnutá.

Kompletné výsledky prieskumu, vrátane grafov, vyjadrení slovenských blogeriek a komentárov mamičiek nájdete na stránke eObuv.sk.