Tie najlepšie tipy a triky do domácnosti VI.

V šiestej časti nášho seriálu ponúkame opäť niečo užitočné. Dozviete sa ako ľahšie vyklopiť bábovku, čím vylepšiť kysnuté cesto, a v závere nájdete pár rád ako minimalizovať v lete nepríjemné potenie a pravidlá správneho pitného režimu.

Vrchnáky zo zaváraných pohárov ľahšie otvoríte ak ponoríte poháre do teplej vody hore dnom. Kysnuté cesto bude krásne vláčne a vydrží dlhšie vtedy, keď do neho pridáte postrúhaný varený zemiak. Nemáte po ruke prášok do pečiva? Jednoducho ho nahraďte 3 až 4 lyžicami rumu.

O bábovke tu už nejaké rady boli a dnes vám poradíme ako ju šikovne vyklopiť – formu po vymastení vysypte kokosom alebo mletými orechmi. A je to! Šalát bude dlhšie čerstvý keď ho zabalíte bezprostredne po kúpe do vlhkej utierky. Bylinky môžete pokojne nechať v pohári s vodou.

Ako prežiť leto bez potenia? Prvým pravidlom sú vzdušné odevy. Zabudnite na „ťažké“ látky a noste pohodlné voľné oblečenie. Najchladnejší je hodváb, bavlna a ľan. Druhé pravidlo vám z kúpelne vyháňa krémové telové mlieko. Namiesto neho používajte hydratačný gél ktorý sa rýchlo vpije do pokožky. Doprajte svojim nohám kúpeľ vo vlažnom výluhu zo šalvie. To pomáha znížiť teplotu horúcich nôh. Štvrté pravidlo: potraviny. Aj tie totiž môžu podporovať potenie. Obmedzte korenisté a pikantné jedlá, kávu, víno, alko drinky. Dajte si radšej vlažný mätový alebo zelený čaj – to vás zaručene spoľahlivo osvieži.

Na úplný záver pridávame niečo o pitnom režime. O tom aká je pitná voda dôležitá pre každú bunku v našom tele niet najmenších pochýb. Najmä v lete sa otvára otázka dehydratácie, a tak vám poskytneme šesť pravidiel pitného režimu:

-      denne by ste mali vypiť aspoň 2 až 3 litre tekutín,

-      kávu, čierny čaj a alkohol nezaraďujeme k tekutinám,

-      mlieko a kakao sú skôr jedlo ako nápoj,

-      nečakajte na pocit smädu pretože to je už výstraha vášho tela,

-      udržujte pestré zloženie prijímaných tekutín,

-      ideálne sú vody s mineralizáciou 150 až 400 mg/l, nesladené čaje a šťavy.

Pite počas celého dňa a nie jednorázovo. Prevažnú časť tekutín by ste mali prijať do 14:00; vtedy váš organizmus najlepšie pracuje. Posledný pohár by mal byť vypitý večer pred spaním.

Napísala Zuzana Šusterová