Podnikanie môže byť hračka

Please enter banners and links.

Máte hlavu plnú snov? Aj vy môžete byť úspešná v tom, čo vás baví. Podnikať už dávno nemusia len tie z nás, ktoré sú dobre finančne zabezpečené. Stačí vedieť, na ktorých miestach sa dá ušetriť a ako sa dá rozbehnúť váš biznis naplno.

 

Prezentuje vás vaše meno

Ak ste sa rozhodli zaútočiť na slovenský trh, ešte predtým, ako sa pustíte do podnikania, by ste si mali spraviť drobný prieskum. Keďže vás bude prezentovať vaša obchodná značka, dôraz by ste mali klásť na to, aby bola medzi zákazníkmi ľahko zapamätateľná a nezameniteľná s inou. Najväčší dôraz klaďte na originalitu, a pokiaľ si trúfate preraziť aj za hranicami Slovenska, orientujte sa na medzinárodné slová alebo slová v angličtine. Aby ste však mali istotu, že vaša značka nebude použitá iným podnikateľským subjektom, najlepšie je si svoju ochrannú známku zaregistrovať na Úrade priemyselného vlastníctva SR. Vyhnete sa tak škodám, ktoré by nastali v prípade zneužitia vášho mena, a zároveň získate právo ju používať jedine vy.

V súvislosti s dobrým menom vašej novovybudovanej firmy sa zamyslite aj nad jej propagáciou. Všade, kde sa objaví obchodné meno vašej spoločnosti, by si ľudia mali automaticky spomenúť na kvalitu vašich produktov. Zaregistrovaná ochranná známka vám síce pomôže znížiť výdavky na reklamu, no potenciálnych zákazníkov môžete aj tak najviac zaujať kvalitným marketingom. V hektickej dobe, ako je tá dnešná, sa orientujte predovšetkým na spôsoby, ktoré vaši zákazníci určite neprehliadnu. E-mail môžu vymazať bez prečítania a telemarketingový hovor zasa zrušiť. Ako zaujať cieľovú skupinu čo najviac a ostať s ňou v spojení?

 

Overené reklamné ťahy

Pri podnikaní je dôležité vedieť sa obracať. To sa týka aj vzťahov so zákazníkmi. Hľadajte nové a moderné cesty pre váš marketing. Vďaka nim nielen ušetríte, ale trafíte klinček presne po hlave. Aktuálnym hitom je využívanie SMS marketingu, ktorým oslovíte vybrané skupiny zákazníkov. Môžete vďaka nemu propagovať svoje produkty, ale i poskytovať informácie o aktuálnych zľavách či stave objednávok. Je to časovo a finančne nenáročné a vášho klienta to nezdrží natoľko, ako reklamná tlačovina či e-mail.

Nezabúdajte, že okrem zaregistrovanej ochrannej známky a dobrého marketingu budete k úspešnému podnikaniu ešte potrebovať miesto, v ktorom sa zrodia vaše nápady a finálne produkty. Vopred si premyslite, či vás bude tešiť cesta do práce, výhľad z okna vašej kancelárie, spolupráca s vašimi kolegami, ale napríklad i technika, ktorú máte k dispozícii. Nikoho by napríklad netešilo tlačiť na nekvalitnej tlačiarni alebo posielať zákazníkom faktúry s vyblednutým písmom, pretože toner v tlačiarni je nevyhovujúci alebo už takmer prázdny. S náplňami do tlačiarne Lexmark sa vám to nestane, a tak sa môžete ako firma hrdo prezentovať aj kvalitne vytlačenými faktúrami.

Reklamný článok

FOTO: pexels.com