Chcete podstúpiť diétu? Ako poznať že nie je správna hneď na začiatku?

Please enter banners and links.

Mnoho z nás sa rozhodlo, že konečne zatočí s ručičkou na osobnej váhe a posunie ju k nižším hodnotám. K zhodeniu niekoľkých kíl nás donúti zväčša príliš veľké pivné brucho, naša partnerka, zdravotné komplikácie či nespokojnosť s tým, ako vyzeráme. Pri rozličných diétach si však dávajte dobrý pozor, aby ste ju nedržali zbytočne, prípadne vám nespôsobila zdravotné komplikácie. Ako spoznať už na začiatku, že daná diéta nie je správna?

 

Pestrá strava bez zbytočného zakazovania

Aj vašou diétou chcete dosiahnuť dlhodobé zníženie hmotnosti. Práve preto by mala spieť k upraveniu vášho jedálnička tak, aby ste takto nastavenú konzumáciu potravín dokázali dodržovať dlhodobo. Nemala by sa zameriavať na konzumáciu len niekoľkých druhov jedál v presne vymedzených intervaloch dňa a jedálniček by mal byť pestrý. Zároveň by nemala úplne zakazovať istý typ potravín. Poznáme diéty, ktoré napríklad úplne zakazujú požívanie mliečnych výrobkov, pečiva, živočíšnych produktov a iných potravín, no každá z nich prináša telu nenahraditeľné látky, bez ktorých by nedokázalo plnohodnotne fungovať. Takéto diéty preto majú len krátkodobý efekt, keďže nás nedonútia jesť dlhodobo jednostrannú stravu, ktorá v konečnom dôsledku prinesie telu len zdravotné komplikácie a opätovné nabratie hmotnosti po prerušení diéty.

 

Rapídny pokles hmotnosti za krátky čas nie je tajomstvom úspechu

Ak pri popise diéty zbadáte slogan, ktorý je príliš sebavedomý, pretože garantuje napríklad schudnutie 5kg v priebehu týždňa, takejto diéte sa radšej vyhnite. Diéta, ktorá je šetrná k vášmu zdraviu, to žiaľ za žiadnych okolností nedokáže. Správna diéta by mala telu poskytnúť dostatok kalórií na jeho plnohodnotný chod bez pociťovania slabosti, pričom ňou môžete schudnúť jeden až dva kilogramy hmotnosti v priebehu týždňa. Rovnako tak sa vyhýbajte diétam, ktorých tajomstvom úspechu tkvie v zakúpení výživového doplnku či suplementu. Pravdepodobne ide len o marketingový ťah, ktorým chcú výrobcovia zvýšiť jeho predaj.

FOTO: freedigitalphotos.net